Stemad

Polityka Jakości Laboratorium Pomiarowego

1. Polityką Laboratorium jest profesjonalne wzorcowanie przyrządów pomiarowych w celu zapewnienia realizacji wymagań klientów, wymagań ustawowych i przepisów.
2. Dla realizacji tej polityki w laboratorium wprowadzono system zarządzania, który jest zgodny z wymaganiami normy PN-EN ISO / IEC 17025:2018-02 “Ogólne wymagania dotyczące kompetencji laboratoriów badawczych i wzorcujących” oraz aktualnymi dokumentami Polskiego Centrum Akredytacji dotyczącymi laboratoriów wzorcujących.
3. Laboratorium realizuje następujące cele jakościowe:
– wykonywanie wzorcowania na wysokim poziomie jakościowym według metod wymienionych w Księdze Jakości, która spełni oczekiwania klienta poprzez dostarczenie rzetelnych, wiarygodnych, użytecznych i ważnych wyników.
– zbudowanie i utrzymywanie opinii rzetelnego, życzliwego i godnego zaufania partnera dla klientów i wszystkich zainteresowanych współpracą z Laboratorium STEMAD.
– ciągłe doskonalenie skuteczności systemu zarządzania.
Do realizacji powyższych celów dążymy poprzez:
– zapewnienie niezależności i bezstronności działań,
– zapewnienie i rozwój kompetencji i kwalifikacji personelu,
– zapewnienie spójności wszystkich działań laboratorium.
4. Cele operacyjne są formułowane przez Kierownika Laboratorium każdy rok na przeglądach zarządzania
5. Realizacja celów analizowana jest na przeglądach zarządzania
6. Laboratorium postępuje zgodnie z zasadami określonymi w Księdze Jakości i pozostałych dokumentach systemu zarządzania.
7. Osoby objęte systemem zarządzania laboratorium są świadome istoty i ważności swoich działań i tego jak przyczyniają się do osiągania celów. Działają bezstronnie i niezależnie w zakresie wykonywanych wzorcowań.
8. Polityka Jakości Laboratorium jest znana wszystkim pracownikom.